9 Mart 2009 Pazartesi

3.BÖLÜM ÖLÇME DEĞERLENDİRME SORULARININ CEVAPLARI SAYFA 67 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF KLASİK SORULAR

3.BÖLÜM ÖLÇME DEĞERLENDİRME SORULARININ CEVAPLARI SAYFA 67 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF KLASİK SORULAR
Aşağıdaki soruları cevaplandırınız.
1.Dağıtım, üretim ve tüketimi nasıl etkiler? Açıklayınız.

ÜRETİM VE TÜKETİM ARASINDAKİ BAĞLANTIYI DAĞITIM KURAR. DAĞITIMDA MEYDANA GELEN GELİŞMELER TÜKETİMİN VE AYNI ZAMANDA DA ÜRETİMİN ARTMASINA VE GELİŞMESİNE NEDEN OLUR.



2.Doğal kaynak ve ekonomi arasında nasıl bir ilişki vardır?

Doğal kaynaklar, ülkelerin ekonomik gelişimlerini belirlemede önemli bir faktördür. Ekonomiyi oluşturan faktörler; tarım, sanayi ve hizmet sektörlerdir. Bu sektörler, doğal kaynaklara bağlı olarak kurulur ve gelişir. Dolayısıyla ülke ekonomileri ile doğal kaynaklar arasında sıkı bir ilişki vardır.

3.Medyanın bir ürünü tüketicilere sunmasındaki etkisini söyleyiniz.

Medya bir ürünün tanıtılmasında,pazarlanmasında, geniş kitlelere ulaştırılmasında ve insanların tanıtılan ürünü tercih etmesinde etkili olur.Tüketimi arttırır.Dolayısıyla üretimin artması ve dağıtımın gelişmesine da katkıda bulunur.

4.Üretim, tüketim ve dağıtım arasındaki ilişkiyi bir örnekle açıklayınız.

Kahveye olan talebin artması (TÜKETİMİN ARTMASI) onun ana vatanı dışında Yemen, Hindistan, Doğu Hint Adaları, Kolombiya, Meksika, Ekvador ve diğer Orta Amerika ülkelerinde yetiştirilmesine (ÜRETİMİN ARTMASINA) neden olmuştur. Bugün en çok kahve üreten ülke Brezilya’dır. Kahvenin farklı yerlerde yetişmesi, işlenmesi ve farklı yerlerde tüketilmesi dağıtım sektörünün gelişmesine neden olmuş ve bu durum üretim ve tüketimin artmasına katkıda bulunmuştur.

5.İklimin üretim, dağıtım ve tüketim üzerindeki etkisini örnekle açıklayınız.

Gemi tezgâhları da iklimden doğrudan etkilenir. Şiddetli soğuklarda gemi inşa faaliyetlerinin durması, yazın sıcakta demir-çelik aksamının ısınması çalışma koşullarını güçleştirir. (üretime etkisi)
Kar yağışları, don olayları gibi iklim olayları dağıtımında aksamasına neden olur. (dağıtıma etkisi)
Sıcak iklime sahip olan alanlarda klima gibi serinletici cihazlara olan talep artar. (tüketime etkisi)

6.Günümüzde İnternetin ulusal ve uluslararası ticarette nasıl bir rolü vardır?

İNTERNET ÜRÜNLERİN TANITIMINI, REKLAMININ YAPILMASINI, GENİŞ KİTLELERE ULAŞTIRILMASINI, TİCARİ BAĞLANTILARIN DAHA KOLAY YAPILMASINI, PARA ALIŞ VERİŞİNİN DAHA KOLAY YAPILMASIMI SAĞLAYARAK ULUSLAR ARASI TİCARETİ KOLAYLAŞTIRMIŞ VE GELİŞMESİNİ SAĞLAMIŞTIR.

7.Sanayi faaliyetlerinin gelişmesi üretim-tüketim ve dağıtımı nasıl etkilemiştir?

SANAYİ DOĞAL KAYNAKLARI İŞLEYEREK ÜRETİM YAPAR.ÜRETİLEN ÜRÜNLER TÜKETİCİLERE DAĞITIM YOLU İLE ULAŞTIRILIR.TÜKETİM-ÜRETİM-DAĞITIM BİRBİRİNİ KARŞILIKLI OLARAK ETKİLER.SANAYİ FAALİYETLERİNİN GELİŞMESİ ÜRETİM,DAĞITIM VE TÜKETİMİN GELİŞMESİNİ SAĞLAR.SANAYİ FAALİYETLERİRNİN GELİŞTİĞİ YERLERİN NÜFUSU GÖÇ ALARAK ARTAR.SANAYİ FAALİYETLERİNİN GELİŞMESİ İLE ARTAN NÜFUS TÜKETİMİ ARTTIRIR.

8.İstanbul ve Çanakkale Boğazlarının bir ürünün dağıtımındaki rolünü açıklayınız.



İstanbul ve Çanakkale Boğazları uluslar arası ticaret için son derece önemli geçiş noktalarıdır.Asya ve Avrupa’nın birbirine bağlantı noktasında yer alırlar.Ürünlerin dağıtımında deniz yolu ulaşımı için İstanbul ve Çanakkale Boğazları önemli geçiş noktalarıdır.Özellikle petrolün dünya pazarlarına ulaştırılmasında boğazlar son derece önemli bir yere sahiptir.

9.Ham maddeye yakınlığın bir ürünün üretimine nasıl etki ettiğini örnekle açıklayınız.

HAM MADDEYE YAKIN OLMAK ULAŞIM MALİYETLERİNİ DÜŞÜREREK ÜRETİME KATKIDA BULUNUR. HAM MADEYE YAKINLIK ÜRETİM İÇİN ÖNEMLİ BİR ETKENDİR. ÖRNEK OLARAK SALÇA FABRİKALARI GÜNEY MARMARA BÖLÜMÜNDE BULUNUR. BU DURUMUN NEDENİ DOMATES YETİŞTİRİCİLİĞİN BU BÖLGEDE YAYGIN OLMASIDIR. FABRİKAYI BU BÖLGEYE KURMAK ULAŞIM MALİYETLERİNİ DÜŞÜRÜR VE ÜRETİME OLUMLU ETKİ YAPAR.

10.Günümüzde tüketimi arttırıcı faktörler nelerdir? Örnekler vererek açıklayınız.

NÜFUSUN ARTMASI, İLETİŞİM VE PAZARLAMADA MEYDANA GELEN GELİŞMELER, MODA ,DAĞITIMIN GELİŞMESİ ,KREDİLER VE ÖDEME KOLAYLIKLARI , İHTİYAÇLARIN ARTMASI VE ÇEŞİTLENMESİ ,TEKNOLOJİNİN HIZLI GELİŞİMİ TÜKETİMİ ARTTIRAN FAKTÖRLERDİR.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder