9 Mart 2009 Pazartesi

4.Üretim, Tüketim ve Dağıtımın Yeni Sektörlerin Ortaya Çıkmasına Etkisi LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

4.Üretim, Tüketim ve Dağıtımın Yeni Sektörlerin Ortaya Çıkmasına Etkisi LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

Asırlardan beri insan, yiyeceklerinin bir bölümünü akarsu, göl ve denizlerden balık tutarak temin etmiştir. Zamanla bu ürünlerin fazlasını pazarlamış ve böylece bir iş kolu ortaya çıkmıştır. Deniz ürünleri çok çabuk bozulduğu için başlangıçta yakın pazarlara ulaştırılmıştır. Teknoloji ile birlikte balık işleme, ambalaj, soğutuculu taşımacılık vb. sanayi kolları da gelişmiştir. Buna bağlı olarak üretim, dağıtım ve tüketim sektörleri hem birbirini etkilemekte, hem yeni sektörlerin gelişmesini sağlamaktadır.
Bugün Danimarka, Norveç, Japonya gibi balıkçılıkta ileri ülkelerin balıkçı gemileri aylarca denizde kalabilecek şekilde donatılmıştır. Gemilerin tutulan balıkları muhafaza edecek soğutucuları, şoklayıcıları bulunmaktadır. Hatta bazılarında balık hemen işlenmektedir.
Tüm bu gelişmeler üretimi arttırmıştır. Çünkü elde edilen ürün bozulmadan işlenmekte ve uzak pazarlara kolayca ulaştırılabilmektedir.

ÜRETİM, TÜKETİM VE DAĞITIMIN GELİŞMESİ VE TEKNOLOJİK GELİŞMELER YENİ İŞ ALANLARININ ORTAYA ÇIKMASINA VE AYNI ZAMANDA BU DURUM (YENİ İŞ ALANLARININ ORTAYA ÇIKMASI) ÜRETİM, TÜKETİM VE DAĞITIM SEKTÖRLERİNİN DAHA ÇOK GELİŞMESİNİ SAĞLAMAKTADIR.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder