9 Mart 2009 Pazartesi

5. Tükenebilir Enerji Kaynaklarında Üretim, Dağıtım, Tüketim İlişkisi LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

5. Tükenebilir Enerji Kaynaklarında Üretim, Dağıtım, Tüketim İlişkisi LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

Tükenebilir enerji kaynaklarından kömürün üretim ve kullanım alanlarının büyük ölçüde aynı alanda toplandığı görülür. Taş kömürü havzaları, farklı sanayi kollarını da kendine yakın alanlara çekmiştir. Metal sanayinin kömür havzalarının yakınında gelişmesinin nedeni budur. Metal sanayinin gelişmesi dağıtım ve ticaret gibi diğer ekonomik faaliyet kollarının da gelişmesine neden olmuştur. Günümüzde gelişen dağıtım ağı ile birlikte metal sanayisinin kömür havzalarının çevresinde toplanma zorunluluğu ortadan kalkmıştır. Limanların çevresinde de metal sanayisinin geliştiğini görürüz.

Dünyanın önemli kömür havzaları

Amerika
ABD dünyanın en zengin kömür yataklarına sahiptir. Kömür yatakları Apalash (Apalaş) Dağları boyunca uzanır.
Üretilen kömür göller bölgesinde sanayide kullanılır.

Avrupa
İngiltere, Almanya, Belçika, Fransa ve Polonya’da kömür yatakları vardır. Bu bölgelerde metal sanayisi gelişmiştir.

Asya
Sibirya, Çin, Hindistan ve Rusya Federasyonu’nda taş kömürü yatakları bulunur.
Çıkarılan kömür, bu sahalarda kurulan sanayi tesislerinde kullanılır.
Kalküta’nın batısında ve Hint Yarımadası’nın kuzey doğu ucunda kömür üretilir. Hindistan’ın önemli sanayi merkezlerinden biri bu bölgededir.

Okyanusya
Avustralya’da ana kömür sahası ve buna bağlı olarak gelişen metal sanayisi Sydney ve Brisban civarındadır.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder