8 Mart 2009 Pazar

Ulaşım Sistemlerimizin Gelişimi 2.1923 ile 1950 Yılları Arasında Demiryollarının Ağırlıklı Olduğu Dönem LİSE 12.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 4.SINIF

Ulaşım Sistemlerimizin Gelişimi 2.1923 ile 1950 Yılları Arasında Demiryollarının Ağırlıklı Olduğu Dönem LİSE 12.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 4.SINIF

Cumhuriyet öncesinde demir yollarının büyük bir kısmı Konya-Ankara hattının batısında iken Cumhuriyet Döneminde yapılan yatırımların büyük bölümü doğuya kaydırılmıştır. 1925 yılında yapılan ilk Demir Yolu Kongresinde alınan kararlar gereği demir yolu yapımında ; doğal kaynaklar, üretim merkezleri ve pazar alanlarının bulunduğu yerlere Öncelik verilmiş böylece ekonomiyi canlandıran bir ulaşım sistemine geçilmiştir. Demir yolu ulaşımında bu ilerlemeler yaşanırken kara yolu yapımında büyük bir gelişme kaydedilememiştir. Türkiye Cumhuriyeti Osmanlı Devleti’nden bugünkü ulusal sınırlarımız içinde kalan 18.350 km’lik bir kara yolu ağı devralmıştır. 1923-1929 yıllan arasında da 1.500 km civarında yol yapımı gerçekleştirilmiştir. Demir yollarındaki hızlı ilerleme 1940 yılına kadar sürmüş ve 1940-1950 yılları arasında ise tam bir durgunluk dönemine girilmiştir. Bu durgunlukta II. Dünya Savaşı’nın ve dünya otomotiv sanayisinde pazar payının % 80′ini elinde bulunduran ABD’nin etkisi büyüktür.

COĞRAFYA 12 DERS KİTABI ETKİNLİKLERİ
COĞRAFYA 12 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF ÖDEVİ
LİSE 4 COĞRAFYA
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder