9 Mart 2009 Pazartesi

1. Tarım ve Hayvancılıkta Üretim, Dağıtım ve Tüketim Etkileşimi LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

1. Tarım ve Hayvancılıkta Üretim, Dağıtım ve Tüketim Etkileşimi LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

Tarımdaki gelişmeler ile birim alandan elde edilen verim artmış ve kırsal kesimde ihtiyaç fazlası ürünler elde edilmiştir. Zamanla taşımacılığın gelişmesine bağlı olarak da bu ürünler tüketim alanlarına ulaştırılmıştır. Günümüzde ulaşım çok gelişmiştir ve kıtalar arası ürün dağıtımı kolaylıkla yapılabilmektedir.

Tarım ürünlerinin pazarlara taşınması ve satılması, tarımın gelişmesi ve devamlılığı açısından önemlidir. Sebze ve meyve gibi çabuk bozulan ürünlerin kısa süre içinde tüketiciye ulaştırılması zorunluluğu pazarlama ve modern ulaşımın önemini artırmıştır. Ürünlerin sağlıklı bir şekilde pazarlara ulaştırılması için özel teknoloji ile donatılmış ulaşım araçları geliştirilmiştir. Böylece ürünler bozulmadan pazarlara, oradan da tüketiciye ulaştırılmaktadır.

İzmir ve çevresinde yetiştirilen üzüm, incir gibi tarım ürünleri geçmişten günümüze giderek artan bir üretim oranına sahiptir. Bunun nedeni bölgedeki ürünlerin deniz ve kara ulaşımı ile daha geniş bir tüketici kitlesine kolaylıkla ulaştırılabilmesidir.

Hayvancılıkta daha önce yerel tüketime yönelik üretim yapılırken artan nüfus beraberinde ticari amaçlı hayvancılığın gelişmesini sağlamıştır. Hayvancılık sektöründe dağıtım oldukça önemlidir. Et ve süt gibi ürünler çok çabuk bozulduğu için yakın sanayi tesislerinde işlenir ve frigorifik (soğutuculu) taşımacılık ile tüketiciye ulaştırılır.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder